Campagne 'Aandacht op de Weg – Klap 'm Dicht!'

logo Team Alert Smartphonegebruik op de fiets

TeamAlert voert samen met VVN de campagne 'Aandacht op de Weg – Klap 'm Dicht!' in provincies Gelderland en Overijssel. Het doel van deze campagne is het gedrag van fietsende jongeren in de leeftijdscategorie 10 tot 18 jaar beïnvloeden, zodat er minder verkeersongevallen plaatsvinden. Het gaat dan met name om het verminderen van smartphonegebruik op de fiets, zodat jongeren minder afgeleid zijn en hun aandacht op de weg houden. 

Risicogroep

Beide organisaties vinden het belangrijk om jongeren bewust te maken van de risico's van mobiel gebruik in het verkeer. Het gebruik van de smartphone op de fiets leidt namelijk  tot een 40% grotere kans op een verkeersongeval. Uit onderzoek van het SWOV blijkt ook dat in september, wanneer de scholen weer van start gaan, het aantal 12-jarige fietsslachtoffers bijna twee keer zo hoog is als in andere maanden en leeftijdsgroepen. 

Over TeamAlert

De levens van alle Nederlandse jongeren beter maken. Dat is de droom van TeamAlert. Dit doet de organisatie door jongeren uit te dagen het meeste uit hun leven te halen en te laten zien hoe ze hun leven gelukkiger, veiliger en gezonder kunnen leiden. Vanuit die visie richt TeamAlert zich op uiteenlopende relevante maatschappelijke thema's die jongeren aangaan, zoals verkeersveiligheid, een gezonde leefstijl en slim omgaan met geld.

Team Alert smartphones verminderen  
[advertentie]

#wijchenseomroep

wijchenseomroep Lopers naar huis.....of naar de stad https://t.co/YobhhGAvmb https://t.co/F0TsyAFdIk
14hreplyretweetfavorite
wijchenseomroep WOTV programma vanaf 20 juli 2018 met veel aandacht aan de Vierdaagse 2018 https://t.co/66b2cK7PRe https://t.co/ZWEXuLabGN
16hreplyretweetfavorite
wijchenseomroep Man bewusteloos geschopt in centrum Nijmegen https://t.co/wm8Gaw4ePu https://t.co/vCvKdU8dJY
21hreplyretweetfavorite